Bliv en del af Huslejenævnet og Beboerklagenævnet
Furesø og Ballerup Kommune opfordrer nu almene boligorganisationer og større lejerforeninger til at indstille medlemmer til det fælles Beboerklagenævn for Furesø og Ballerup Kommune.
Beboerklagenævnet
Almene boligorganisationer og større lejerforeninger i Ballerup Kommune og Furesø kommune – indstilling medlemmer beboerklagenævn
Almene boligorganisationer og større lejerforeninger i Ballerup Kommune og Furesø Kommune opfordres hermed til at indstille medlemmer til Beboerklagenævnet.
Ballerup Kommunalbestyrelse skal vælge 1 medlem og 1 suppleant til Beboerklagenævnet efter indstilling fra de almene boligorganisationer, der har afdelinger i de to kommuner, og Furesø Byråd skal vælge 1 medlem og 1 suppleant efter indstilling fra de større lejerforeninger i de to kommuner.
Medlemmer og suppleanter skal
- have kendskab til almene boligforhold og skal opfylde betingelserne i § 109, stk. 2 og 3, i lov om leje.
- være myndige og uberygtede.
- må ikke være under værgemål efter værgemålslovens § 5 eller under samværgemål efter værgemålslovens § 7,
- deres bo må ikke være under konkursbehandling.
Ophører nogen af de nævnte betingelser med at være opfyldt, tilbagekaldes beskikkelsen.
Valget gælder for perioden 1. januar 2022 – 31. december 2025. Personer, der er fyldt 65 år eller kan anføre anden rimelig fritagelsesgrund, eller som har været beskikket for mindre end 4 år siden, kan begære sig fritaget for at blive beskikket. Et medlem kan udtræde efter at være fyldt 67 år.
Opmærksomheden henledes på ligestillingslovens § 10 a, stk. 1, hvorefter der skal indstilles både en mand og en kvinde. Hvis der stilles forslag om flere medlemmer, skal der foreslås lige mange kvinder og mænd. Foreningen/boligorganisationen kan fravige bestemmelsen i stk. 1, hvis der foreligger særlige grunde. Begrundelsen skal fremgå af indstillingerne.
Indstillinger skal være indsendt til Ballerup Kommunalbestyrelse, Rådhuset, Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup eller borger@balk.dk med kopi til wega@balk.dk senest den 1. november 2017.
Huslejenævn
Større udlejerforeninger og lejerforeninger i Ballerup Kommune og Furesø kommune – indstilling medlemmer Huslejenævn
De større udlejerforeninger og lejerforeninger i Ballerup Kommune og Furesø Kommune opfordres hermed til at indstille medlemmer til Huslejenævnet.
Ballerup Kommunalbestyrelse skal vælge 1 medlem og 1 suppleant til Huslejenævnet efter indstilling fra de større lejerforeninger i de to kommuner, og Furesø Byråd skal vælge 1 medlem og 1 suppleant efter indstilling fra de større udlejerforeninger i kommunerne.
Medlemmer og suppleanter skal
- have kendskab til almene boligforhold og skal opfylde betingelserne i § 109, stk. 2 og 3, i lov om leje.
- være myndige og uberygtede.
- må ikke være under værgemål efter værgemålslovens § 5 eller under samværgemål efter værgemålslovens § 7,
- deres bo må ikke være under konkursbehandling.
Ophører nogen af de nævnte betingelser med at være opfyldt, tilbagekaldes beskikkelsen.
Valget gælder for perioden 1. januar 2022 – 31. december 2025. Personer, der er fyldt 65 år eller kan anføre anden rimelig fritagelsesgrund, eller som har været beskikket for mindre end 4 år siden, kan begære sig fritaget for at blive beskikket. Et medlem kan udtræde efter at være fyldt 67 år.
Opmærksomheden henledes på ligestillingslovens § 10 a, stk. 1, hvorefter der skal indstilles både en mand og en kvinde. Hvis der stilles forslag om flere medlemmer, skal der foreslås lige mange kvinder og mænd. Foreningen/boligorganisationen kan fravige bestemmelsen i stk. 1, hvis der foreligger særlige grunde. Begrundelsen skal fremgå af indstillingerne.
Indstillinger skal være indsendt til Ballerup Kommunalbestyrelse, Rådhuset, Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup eller borger@balk.dk med kopi til wega@balk.dk senest den 1. november 2021.
Kommentarer